CD Projekt: analiza spółki po wynikach za 2020

Wyniki 2020:

  • Przychody: 2 138.875 mln zł, +310% w porównaniu do 2019
  • Zysk netto: 1 154.3 mln zł, +558,4% w porównaniu do 2019

Rok 2020 zgodnie z przewidywaniami był najlepszym rokiem w historii spółki.
W samym Q4 2020 – przychody wyniosły 1 670 mln, a zysk netto 984 mln zł.

Niestety rynek oczekiwał znacznie więcej. Wyniki wypadły znacznie gorzej od konsensusu PAP, który zakładał przychody 1 934 mln zł i zysk netto 1 149 mln zł.

Struktura przychodów:

  • sprzedaż produktów: 1.8 mld
  • sprzedaż usług: 2.2 mln
  • sprzedaż materiałów i towarów: 296 mln

Główny wpływ na przychody miała premiera gry Cyberpunk 2077.
Sprzedaż gry w 2020 roku to 13.7 mln sztuk (średnia prognoza analityków zakładała 14.7 mln): https://www.bankier.pl/wiadomosc/Sprzedaz-gry-Cyberpunk-2077-w-20-wyniosla-13-7-mln-kopii-ponizej-oczekiwan-8098341.html

Rentowność netto spółki (zysk netto / przychody) wyniosła 54% (segment CD Projekt RED – 59.8%, segment GOG – 6%).

Wycena:

Wskaźnik C/Z dla spółki jest najniższy od 2016 roku i wynosi 14.7.
Niestety biorąc pod uwagę 5-letni cykl wydawniczy (premiera Wiedźmina 3 – 2015, Cyberpunk – 2020) średnia wynosi już 45, dlatego tak istotne w kontekście wyceny spółki są wszelkie opóźnienia cyklu wydawniczego, wymuszone przez naprawę błędów Cyberpunka.

Kolejne kwartały:

Już 31 maja spółka udostępni skonsolidowany raport za Q1 2021.
Wg szacunków CDR powinien sprzedaż w Q1 2021 – 1.35 mln kopii Cyberpunka. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Analitycy-szacuja-sprzedaz-Cyberpunk-2077-od-poczatku-roku-na-0-5-2-mln-kopii-analiza-8094564.html

Jeżeli sprzedaż nie przebije szacunków, to można się spodziewać dalszych spadków. Niestety sytuacji nie poprawia brak powrotu gry na Playstation Store w Q1. Niewiadomo kiedy gra powróci do sklepu Sony.

Problemy z wersją gry na PS4 spowodował znacznie mniejszy udział wersji konsolowych w ogólnej sprzedaży. W przypadku Wiedźmina 3 udział ten stanowił – 46%, natomiast obecnie wynosi zaledwie 28%.

Strategia i dywidenda:

Rok 2021 – w znacznym stopniu ma zostać poświęcony na Cyberpunka 2077. Patche, aktualizacje i darmowe dodatki DLC do gry, oraz wydanie wersji na najnowszą generację konsol Xbox i Playstation. Spółka chce wypuścić również grę mobilną: The Witcher: Monster Slayer i Wiedźmina 3 na nowe konsole.

Od 2022 roku zapowiedziano początek równoległych prac nad dwoma projektami AAA. Kluczowe będzie jak nowa strategia wpłynie na długość cyklu wydawniczego.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Nowa-strategia-CD-Projekt-Rozwoj-online-i-rownolegla-praca-nad-kilkoma-grami-8084552.html

Spółka wypłaci akcjonariuszom dywidendę w wysokości 5 zł, czyli przy obecnym kursie wyniesie ok 3%.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zarzad-CD-Projekt-rekomenduje-5-zl-dywidendy-za-akcje-8098346.html

Podsumowanie:

Przed CD Projekt bardzo pracowite kwartały i lata. Nie tylko muszą odbudować zaufanie do spółki po nieudanej premierze Cyberpunka 2077 na konsole PS4, ale również zacząć realizować kolejne projekty. Obecnie istotne dla spółki jest dalsze monetyzowanie Cyberpunka 2077, a wiąże się to z powrotem gry do sklepu Playstation. Jeżeli sprzedaż gry w Q1 i Q2 będzie poniżej oczekiwań analityków, to naszym zdaniem przed spółką kolejne spadki. W perspektywie długoterminowej spółka wydaje się atrakcyjne i można rozważyć zakup początkowego pakietu, ale nie ryzykowalibyśmy obecnie zakupu pełnej pozycji. Po wynikach może się pojawić okazja na uzupełnienie zakupu na niższych poziomach cenowych.

Dotarłeś do końca?
Polub Nas na Fb i dołącz do grupy: