CD Projekt: analiza spółki po wynikach za 2020
Wyniki 2020:
- Przychody: 2 138.875 mln zł, +310% w porównaniu do 2019
- Zysk netto: 1 154.3 mln zł, +558,4% w porównaniu do 2019
Rok 2020 zgodnie z przewidywaniami był najlepszym rokiem w historii spółki.
W samym Q4 2020 – przychody wyniosły 1 670 mln, a zysk netto 984 mln zł.
Niestety rynek oczekiwał znacznie więcej. Wyniki wypadły znacznie gorzej od konsensusu PAP, który zakładał przychody 1 934 mln zł i zysk netto 1 149 mln zł.
Struktura przychodów:
- sprzedaż produktów: 1.8 mld
- sprzedaż usług: 2.2 mln
- sprzedaż materiałów i towarów: 296 mln
Główny wpływ na przychody miała premiera gry Cyberpunk 2077.
Sprzedaż gry w 2020 roku to 13.7 mln sztuk (średnia prognoza analityków zakładała 14.7 mln): https://www.bankier.pl/wiadomosc/Sprzedaz-gry-Cyberpunk-2077-w-20-wyniosla-13-7-mln-kopii-ponizej-oczekiwan-8098341.html
Rentowność netto spółki (zysk netto / przychody) wyniosła 54% (segment CD Projekt RED – 59.8%, segment GOG – 6%).
Wycena:
Wskaźnik C/Z dla spółki jest najniższy od 2016 roku i wynosi 14.7.
Niestety biorąc pod uwagę 5-letni cykl wydawniczy (premiera Wiedźmina 3 – 2015, Cyberpunk – 2020) średnia wynosi już 45, dlatego tak istotne w kontekście wyceny spółki są wszelkie opóźnienia cyklu wydawniczego, wymuszone przez naprawę błędów Cyberpunka.
Kolejne kwartały:
Już 31 maja spółka udostępni skonsolidowany raport za Q1 2021.
Wg szacunków CDR powinien sprzedaż w Q1 2021 – 1.35 mln kopii Cyberpunka. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Analitycy-szacuja-sprzedaz-Cyberpunk-2077-od-poczatku-roku-na-0-5-2-mln-kopii-analiza-8094564.html
Jeżeli sprzedaż nie przebije szacunków, to można się spodziewać dalszych spadków. Niestety sytuacji nie poprawia brak powrotu gry na Playstation Store w Q1. Niewiadomo kiedy gra powróci do sklepu Sony.
Problemy z wersją gry na PS4 spowodował znacznie mniejszy udział wersji konsolowych w ogólnej sprzedaży. W przypadku Wiedźmina 3 udział ten stanowił – 46%, natomiast obecnie wynosi zaledwie 28%.
Strategia i dywidenda:
Rok 2021 – w znacznym stopniu ma zostać poświęcony na Cyberpunka 2077. Patche, aktualizacje i darmowe dodatki DLC do gry, oraz wydanie wersji na najnowszą generację konsol Xbox i Playstation. Spółka chce wypuścić również grę mobilną: The Witcher: Monster Slayer i Wiedźmina 3 na nowe konsole.
Od 2022 roku zapowiedziano początek równoległych prac nad dwoma projektami AAA. Kluczowe będzie jak nowa strategia wpłynie na długość cyklu wydawniczego.
Spółka wypłaci akcjonariuszom dywidendę w wysokości 5 zł, czyli przy obecnym kursie wyniesie ok 3%.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Zarzad-CD-Projekt-rekomenduje-5-zl-dywidendy-za-akcje-8098346.html
Podsumowanie:
Przed CD Projekt bardzo pracowite kwartały i lata. Nie tylko muszą odbudować zaufanie do spółki po nieudanej premierze Cyberpunka 2077 na konsole PS4, ale również zacząć realizować kolejne projekty. Obecnie istotne dla spółki jest dalsze monetyzowanie Cyberpunka 2077, a wiąże się to z powrotem gry do sklepu Playstation. Jeżeli sprzedaż gry w Q1 i Q2 będzie poniżej oczekiwań analityków, to naszym zdaniem przed spółką kolejne spadki. W perspektywie długoterminowej spółka wydaje się atrakcyjne i można rozważyć zakup początkowego pakietu, ale nie ryzykowalibyśmy obecnie zakupu pełnej pozycji. Po wynikach może się pojawić okazja na uzupełnienie zakupu na niższych poziomach cenowych.